Po raz siedemnasty odbył się Ogólnopolski Tydzień Czytania Dzieciom. Pierwszy raz w tę szlachetną inicjatywę włączyła się także kadra dydaktyczno-naukowa i podchorążowie Wyższej Szkoły Oficerskiej Sił Powietrznych. To największe doroczne święto w ramach trwającej nieprzerwanie od 2001 roku kampanii społecznej "Cała Polska czyta dzieciom" zorganizowano pod hasłem "Czytanie Uskrzydla".

W Dęblinie wydarzenie to stało się imprezą kulturalną, skupiającą lokalne władze, służby mundurowe i społeczność miasta, które podczas zajęć Skrzydlatego Wolontariatu działającego w "Szkole Orląt" i Centrum Skrzydlatej Edukacji Muzeum Sił Powietrznych zachęcały najmłodszych do poznawania bogatego zasobu księgarń i bibliotek.

Podczas spotkania w dęblińskim Muzeum Sił Powietrznych, dzieci miały okazję posłuchać między innymi o przygodach trzech sympatycznych trzmieli: Ambrożego, Błażeja i Cezarego w "Bajce o trzech trzmielach" Piotra Walczaka, którą łamiąc sobie języki, czytali prorektorzy WSOSP: płk pil. Paweł Marcinkowski i płk dr Adam Wetoszka.
O perypetiach bohaterów "Wiosennej bajki wielkanocnej" tegoż samego autora, czytali dzieciom kolejno: dr hab. prof. WSOSP Justyna Lipińska, płk Jarosław Jach, ppłk Jarosław Wojtyś i ppłk Andrzej Truskowski.
Słuchacze mogli też poczuć emocje, jakie towarzyszyły Franciszkowi Żwirko i Stanisławowi Wigurze w czasie finałowego lotu Challange 1932, które zrelacjonował w swej książce "Zwycięstwo Polskich Skrzydeł" Adama Wojtyga – a przeczytał Jacek Zagożdżon. Najmłodszym czytała także dr Justyna Tomaszewska i kpt. pil. Witold Sokół.


Akcji, która corocznie mobilizuje do aktywnej promocji czytelnictwa bez mała 10 000 wolontariuszy oraz dorosłych reprezentujących świat polityki, kultury i mediów patronuje fundacja "ABCXXI Cała Polska Czyta Dzieciom". Jej celem jest rozwijanie zainteresowań i umiejętności czytelniczych oraz zapału dzieci do czytania książek, jako klucza do wiedzy i sprawności umysłu. Nie do przecenienia jest także wyrabianie nawyku sięgania po książki od najmłodszych lat, który stanie się dla dzieci nie tylko nową praktyczną umiejętnością, ale przede wszystkim narzędziem pomagającym im poznawać świat i samodzielnie się z nim mierzyć. Akcja ma uskrzydlać również rodziców do idei codziennego głośnego czytania i wspólnego spędzania czasu z dziećmi oraz doskonalenia najważniejszej społecznej kompetencji – sprawnego posługiwania się językiem.