Inż. Paweł Krzysiak rozpoczął studia na Wydziale Lotnictwa Wyższej Szkoły Oficerskiej Sił Powietrznych w październiku 2014, obecnie jest studentem I semestru studiów magisterskich. Praca inżynierska pod tytułem „Analiza zastosowania i zasady działania naziemnego systemu antykolizyjnego” została oceniona jako wyróżniająca się zarówno przez promotora jak i recenzenta.


Nagroda została przyznana za zaangażowanie w analizy statystyczne m.in. zdarzeń lotniczych. Pierwsza praca pod tytułem „Analiza zdarzeń lotniczych w obrębie portów lotniczych świata w latach 2006-2015” została napisana na I roku studiów i opublikowana w Zeszytach Naukowych WSOSP w 2017. Analiza o podobnej tematyce była również zaprezentowana na studenckiej konferencji naukowej Central European Forum on Military Education (CEFME), pod tytułem „AIRBUS A320 Accident Analysis“.
Paweł Krzysiak wziął dwukrotnie (2016, 2017) udział w konferencji Komputerowe Wspomaganie Badań Naukowych KOWBAN, w czasie pierwszej z nich zaprezentował „Analiza zdarzeń lotniczych w fazie lądowania w latach 2006-2015“, w kolejnym zaś roku „Analizę trendu liczby licencji lotniczych w Polsce“ oraz był współautorem artykułu „Analiza niezawodności i ryzyka zdarzeń niepożądanych w obrębie portów lotniczych dla samolotów pasażerskich”. Warto zaznaczyć, że w 2016 roku otrzymał wyróżnienie za najlepsze wystąpienie na tej konferencji.

 

Tekst:  dr Justyna Tomaszewska