Działalność naukowo-badawcza Katedry obejmuje problematykę:

• wytwarzania i zastosowania nowoczesnych pomocy dydaktycznych w procesie kształcenia studentów i szkolenia kursowego;
• badań cech psychofizycznych personelu latającego,
• stosowania środowiska rozszerzonej rzeczywistości AR (Augmented Reality) w szkoleniu personelu lotniczego,
• modelowania toru lotu statku powietrznego z wykorzystaniem metod sztucznej inteligencji,
• zastosowania MES do wyznaczania rozkładów naprężeń w spoinach połączeń klejowych,
• analiz możliwości poprawy jakości odtwarzania korespondencji radiowej,
• konstrukcji i wykorzystania systemów nawigacji INS/GPS,
• układów zasilania elektroenergetycznego statków powietrznych,
• analiz działania wyposażenia pokładowego samolotów i śmigłowców,
• symulacji działania elementów automatyki w środowisku Matlab/Simulink,
• eksploatacji, wytwarzania i właściwości materiałów kompozytowych polimerowych wzmacnianych włóknami, dużymi cząstkami i dyspersyjnie;
• niezawodności technologicznej i wytrzymałości kompozytów polimerowych;
• konstrukcji i wytwarzania nowoczesnych materiałów inżynierskich;
• badań środowiskowych polimerowych kompozytów warstwowych;
• badań trwałości zmęczeniowej połączeń adhezyjnych,
• eksperymentalnych i numerycznych badań udarności połączeń klejowych określanej wg różnych metodyk;
• optymalizacji metod badania wytrzymałości udarowej połączeń adhezyjnych;
• budowa i projektowanie systemów BSP;
• badanie układów sterowania BSP;
• badanie układów sensorycznych BSP.

 

Projekty zrealizowane przez pracowników Katedry:
1. Opracowanie i badania symulatora diagnostycznego statku powietrznego w technologii wirtualnej
Projekt był realizowany w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, lata 2007-2013, Priorytet 1. Badania i Rozwój Nowoczesnych Technologii, Działanie 1.3. Wsparcie Projektów B+R na rzecz przedsiębiorców realizowanych przez jednostki naukowe, Poddziałanie 1.3.1 Projekty rozwojowe.
Numer projektu
POIG.01.03.01-00-201/09-00
Czas realizacji projektu
Okres realizacji projektu: 01.01.2010-30.11.2012 r.
Projekt był realizowany przez konsorcjum:

Lider projektu:
Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych

Partner projektu:
Wyższa Szkoła Oficerska Sił Powietrznych

Cel projektu
Celem projektu było stworzenie i badanie symulatora, który w sposób wirtualny będzie obrazował statek powietrzny, jego elementy techniczne oraz występujące uszkodzenia i ich objawy.
Cele szczegółowe projektu:
• opracowanie technologii tworzenia w środowisku wirtualnym złożonych systemów technicznych i możliwości ich wirtualnej diagnostyki
• opracowanie nowej metody szkolenia z wykorzystaniem opracowanego symulatora
• zwiększenie dostępności do nowoczesnych technik nauczania.
Produkty projektu:
• symulator diagnostycznego (stanowisko)
• pakiet szkoleniowy w zakresie eksploatacji samolotu M28
• technologia tworzenia w środowisku wirtualnym narzędzia do wirtualnej diagnostyki.
Rezultaty Projektu:
• wdrożenia nowoczesnego systemu szkoleniowego
• wdrożenia nowoczesnej technologii tworzenia w środowisku wirtualnym złożonych systemów technicznych