Ośrodek powołany został w celu prowadzenia szkoleń z podstaw funkcjonowania członka załogi personelu lotniczego w układzie "człowiek – statek powietrzny – środowisko", a także nabycia umiejętności rozpoznania i identyfikacji problemów w zakresie specyficznych możliwości biologicznych, poznawczych i społecznych człowieka.

Ośrodek realizuje szkolenia w zakresie:

  1. Współpracy w załodze wieloosobowej – MCC
  2. Szkolenia z współpracy w załodze wieloosobowej (MCC) mają na celu nauczenie pilotów optymalnego podejmowania decyzji, porozumiewania się w załodze, podziału czynności między członków załogi, używania kontrolnych list czynności (checklist), wzajemnego kontrolowania, pracy zespołowej – współdziałania załogi we wszystkich fazach lotu w sytuacjach normalnych, nietypowych i awaryjnych.
  3. Zarządzania Zasobami Załogi - CRM
  4. Szkolenia CRM (Crew Resourse Management - Zarządzanie Zasobami Załogi) obejmują wiedzę z zarządzania zasobami ludzkimi załogi oraz ma na celu nabycie umiejętności jej zastosowania w pracy praktycznej. Celem szkoleń jest pomóc członkom załogi uświadomić sytuację, nauczyć się kontaktować i opanować stres, aby zapewnić bezpieczną i skuteczną pracę w trakcie lotu.
  5. Czynnik ludzki - Human Factor
  6. Szkolenie Human Factor obejmuje wiedzę, która ma pomóc w zredukowaniu błędów i negatywnego wpływu czynnika ludzkiego na pracę, jak również podnieść bezpieczeństwo, jakość i efektywność pracy.