W Katedrze były lub są aktualnie realizowane badania statutowe z obszarów związanych m.in. z nowoczesnymi technikami materiałowymi, rozszerzoną rzeczywistością, badaniami psychofizycznymi pilotów i dydaktyką.

Tematy realizowanych prac:

2016 r.

1. Badania narządu równowagi pilotów wojskowych – dr inż. Michał Burek, mgr inż. Wiesław Masłowski.
2. Badania udarnościowe połączeń klejowych blokowych – dr inż. Andrzej Komorek.
3. Ocena możliwości zastosowania innowacyjnej metody wytwarzania elementów kompozytowych małych gabarytów – dr inż. Andrzej Komorek.
4. Wyznaczenie sił oddziaływania silnik – kadłub BSP w funkcji zmian prędkości obrotowej zespołu napędowego w warunkach rzeczywistych – dr inż. Andrzej Rypulak.
5. Określenie funkcjonalności kontenerowej stacji kontroli lotu dla BSP o masie do 150kg w technologii 3D– mgr inż. Maciej Smolak.
2015 r.
1. Badania udarnościowe połączeń adhezyjnych. - dr inż. Andrzej Komorek.
2. Badania narządu równowagi pilotów wojskowych – dr inż. Michał Burek, mgr inż. Wiesław Masłowski.
3. Badanie zastosowania środowiska rozszerzonej rzeczywistości AR (Augmented Reality) w szkoleniu personelu lotniczego - dr inż. Andrzej Rypulak.

2014 r.
1. Badania udarnościowe połączeń adhezyjnych - dr inż. Andrzej Komorek.

2010 r.
1. Analiza działania interfejsu elektrycznego i hydraulicznego komputera systemu sterowania samolotu F-16. – mgr inż. Dariusz Brożek

2009 r.
2. Analiza działania przyrządów pokładowych samolotu F-16. Dęblin 2009 – mgr inż. Dariusz Brożek

2008 r.
1. Wpływ czynników konstrukcyjnych i technologicznych na wytrzymałość połączeń klejowych wykorzystywanych podczas remontu polowego statków powietrznych - dr inż. Andrzej Komorek.
3. Analiza działania systemu automatycznej stabilizacji położeń kątowych śmigłowca W-3WA metodą symulacji komputerowej – mgr inż. Dariusz Brożek

2007 r.
1. Możliwości zastosowania metody elementów skończonych do obliczeń wytrzymałościowych połączeń klejowych wykorzystywanych podczas remontu polowego statków powietrznych - dr inż. Andrzej Komorek.
2. Wykorzystanie interaktywnych materiałów dydaktycznych w procesie szkolenia kursowego -- dr inż. Andrzej Rypulak,
3. Wybrane zagadnienia w zakresie metodyki wdrożenia samolotu M-28B w proces kształcenia personelu latającego - dr inż. Andrzej Komorek.

2006 r.
4. Symulacja działania podstawowych elementów automatyki w środowisku MATLAB / SIMULINK – dr inż. Andrzej Rypulak.
5. Symulacja działania układów pomiarowych osprzętu statków powietrznych przy wykorzystaniu programu komputerowego - dr inż. Michał Burek.
6. Identyfikacja złożonych figur pilotażu z wykorzystaniem metod sztucznej inteligencji – mgr inż. Zbigniew Polak.
7. Komputerowy Symulator Lotu FALCON 4.0. Analiza możliwości praktycznego wykorzystania w procesie szkolenia pilotów samolotu F-16 SP RP - dr inż. Andrzej Rypulak,

2005 r.
1. Koncepcja komputerowego systemu dydaktycznego typu CBT do szkolenia specjalistów SIL w WSOSP -
2. Prakseologiczne uwarunkowania kształcenia Służby Inżynieryjno – Lotniczej w Wyższej Szkole Oficerskiej Sił Powietrznych – dr inż. Jerzy Bilski.
3. Symulacja działania podstawowych elementów automatyki w środowisku Matlab/Simulink – mgr inż. Zbigniew Polak
4. Wykorzystanie wektorowych operatorów statystycznych do filtracji przebiegów zapisanych przez rejestrator parametrów lotu – mgr inż. Zbigniew Polak

2004 r.
1. Analiza statystyczna uszkodzeń sieci elektrycznej statków powietrznych – dr inż. Michał Burek.
2. Multimedialne pomoce dydaktyczne do nauczania urządzeń osprzętu samolotu Su-22 - dr inż. Andrzej Rypulak.
3. Identyfikacja toru lotu samolotu z wykorzystaniem metod sztucznej inteligencji – mgr inż. Zbigniew Polak

2003 r.
1. Badanie przyczyn uszkodzeń i metody diagnostyki sieci elektrycznych statków powietrznych – dr inż. Michał Burek.