- Akta spraw ostatecznie zakończonych przekazuje się do Archiwum WSOSP po upływie trzech lat kalendarzowych, kompletnymi rocznikami.
- Przekazywanie odbywa się za pomocą spisu akt (wzór spisu akt
). Akta przed przekazaniem przegląda, porządkuje osoba prowadząca sprawy z jednostki organizacyjnej przekazującej dokumentację. Zasady przygotowania dokumentacji do przekazania Archiwum szczegółowo określa instrukcja archiwalna.
- Spisy akt sporządzają pracownicy przekazujący akta. Spisy sporządza się odrębnie dla każdej kategorii akt, tj. odrębnie dla kategorii A i osobno dla kategorii B.
- Spisy akt sporządza się w dwóch egzemplarzach w wersji papierowej i jeden w wersji elektronicznej, które po podpisaniu przez kierownika jednostki organizacyjnej przekazującej akta i Dyrektora Archiwum, są rejestrowane w Kancelarii Jawnej WSOSP.
- przekazywanie akt osobowych byłych pracowników do Archiwum odbywa się na podstawie spisu akt osobowych. Akta osobowe umieszczane są w kolejności alfabetycznej nazwisk pracowników
- przekazywanie akt studentów odbywa się na podstawie spisu akt. Akta osobowe umieszczane są w kolejności alfabetycznej studentów z uwzględnieniem kierunków studiów
- dokumentacja techniczna – plany, rysunki, kosztorysy, harmonogramy przekazywana jest do Archiwum na podstawie spisu akt. Układ dokumentacji w spisie powinien uwzględniać podział na obiekty (urządzenia i procesy)
- W przypadku przekazywania fotografii powinny one zostać umieszczone w kopertach i opisane ołówkiem. Opis powinien zawierać: miejsce, nazwiska i imiona osób znajdujących się na fotografii, nazwy obiektów.
- Niedopuszczalne jest przekazywanie akt bez uprzedniego zaakceptowania spisu akt przez Dyrektora Archiwum.
- Wszelkie poprawki do spisu akt przesłane z Archiwum Uczelni należy nanieść w wersji drukowanej oraz elektronicznej przed przekazaniem akt.